2018. március 30., péntek

Bullet Journal és én

Sziasztok! Fogadok, hogy már ti is hallottatok a Bullet Journaulról, vagyis a BoJuról. Ha mégsem, akkor elmondom, hogy ez az egyvelege a határidőnaplónak és a teendő listáknak illetve a sima naplónak. Gyakorlatilag határidőnapló és bármi egyéb, amit te a saját kezeddel berajzolsz egy üres füzetbe. Ez a dolog manapság egyre elterjedtebb, ezért januártól már én is ilyet használok. Most pedig egy posztba befogom mutatni, hogy milyen az én kis BuJom.


Ezt a vonalas, mardekáros füzetet fogtam be a célra. Bár a legtöbben nem preferálják a vonalas füzeteket BuJonak, nekem tökéletesen megfelel.
Mielőtt mesélnék a határidőnaplómról, el kell, hogy mondjak valamit. Borzalmas a kézírásom és egyáltalán nem tudok és nem is szeretek rajzolni. Ezért nem vállalom be, hogy képet mutassak a belsejéről, be kell érnetek a leírásával.

Ha kinyitjuk a Bullet Journalomat az első oldalon található nevem és hogy 2018. Valamint ide rajzoltam néhány aprócska virágot, olyasmit amit az oviban szoktak.
A következő oldalak a Tartalomjegyzék címet viselik.
Utána jönnek a havi felosztások. Nálam egy hónap kicsit másképp néz ki, mint amit a legtöbb bloggerlén láthattok. Nekem az adott hónap első két lapján az úgy nevezett havi tervező van, de nálam ez maga a naptár
Ezen a dupla lapon van annyi négyzet, ahány nap van a hónapban. Egy négyzet 3,5 cm hosszú és 4,5 cm széles. Mivel rövidítéseket írok vagy csak egy-egy szóba fejezem ki magam, itt is elférek, nem kell nekem heti lebontás.
Ezután nálam az adott hónaphoz jön egy újabb dupla oldal, ami a Megjegyzések nevet kapta. Ide írom, ha valamit mégis kifejtenék bővebben, meg a nem dátumhoz kötött feladatokat, és minden feljegyzés, amit leszeretnék írni.
Mivel nem tudok rajzolni, nekem a BuJom nem is túl különleges külsejű. Csupán annyi a díszítés rajta, hogy minden hónapnak meg vannak a saját színei, amivel meghúzom a vonalakat illetve azzal írok. Április zöld és kék. Hogy meg különlegesebb legyen ez a hónap, egyenes helyet hullámos vonalakat húztam. Tiszta extravagáns, nem? :D

A hónapokon kívül más dolgok is helyet kaptak a füzetemben. Van például egy Éves tervezőm is. Ez gyakorlatilag 12 oszlop függőlegesen beszámozva.
Ezután vannak az Éves céljaim, amiket még szilveszterkor tűztem ki. Mellette a Bakancslistám.
Van egy Költségvetésem oldal is. Itt azt tartom számon, hogy mikor mennyit költök. Aztán jön a Need to buy list (nem tudtam magyarul kifejezni :D) itt összeírtam két oszlopba, hogy mi az amit meg kell vennem, illetve mi az amit meg akarok venni.
Aztán van egy oldal a Blog bejegyzés terveimnek is.
Utána van egy dupla oldal, aminek az egyik felébe írom a filmeket amiket látni szeretnék, másik felébe a könyveket amiket el szeretnék olvasni.
Valamint a füzet leghátsó oldalára oda ragasztottam az órarendem.

Egyszerűen megoldottam, hogy ne kelljen keresgélnem az oldalakat a naplómban. Az adott hónaphoz (hú, meg se számolom, hogy hányadik "adott hónap" ez :D) mindig rakok egy jelölő post it-ot, amit láthattok is a fenti képen. Az Éves tervezőm bal sarkát meg beszíneztem zöld szövegkiemelővel, hogy könnyebben megtaláljam. Ezért igazából a Tartalomjegyzéket nem is használom. Ha majd ez a füzet betelik, a következőbe ezt tuti kihagyom.

A bejegyzés befejezéséhez gondoltam, hogy összeírom, hogy szerintem miért jó Bullet Journalt használni.
- Olcsóbb egy sima füzet, mint egy rendes határidő napló (Éljen a sóherség :D)
- Teljesen a saját igényeidhez szabhatod.
- Lehet teljesen egyszerű, vagy extra színes, ahogy neked tetszik.
- Kiélheted a kreativitásodat rajta, ha ahhoz van kedved.
- Sokkal több dologra használhatod, mint egy sima határidő naplót.

Nektek mi a véleményetek a Bullet Journalról? :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése