2017. április 8., szombat

10 dolog az önbizalomért

Sziasztok! Nekem nincs önbizalmam, és tudom, hogy nagyon sok kamaszlánynak sincsen. Ezért összeszedtem tíz dolgot, amit ha végig csinálsz jobban érezheted magad a bőrödben.



1. Reggelente, amikor tükörbe nézel, mond ki hangosan, hogy szép vagy ma.


2. Írd össze magadnak azokat a külső és belső tulajdonságaidat, amiket szeretsz magadon. Ezt ha kell olvasd fel minden nap magadnak.

3. Menj el fodrászhoz és változtass valamit a hajadon. Az új frizura is önbizalom növelő hatással tud lenni.

4. Ha bókolnak próbálj meg nem zavarba jönni, hanem mosolyogva megköszöni. És persze próbáld meg elhinni.

5.  Igyál több vizet, egyél több zöldséget és gyümölcsöt, fogyassz kevesebb gyors kaját, próbálj meg egy kicsit több mozgást belevinni a minden napjaidba. Ha ezt hosszabb távon tartod, egészségesebbnek fogod érezni magad, ettől az önbizalmad is javulhat.

6.  Keress önbizalommal kapcsolatos idézeteket, írd össze őket egy füzetbe. Ezeket néha olvasgasd át. Például:
- "Nem az tart vissza, ami vagy, hanem amit gondolsz, hogy nem vagy."
-" Csak akiről leperegnek az esőcseppek, az tudhatja, hogy meg is lehet száradni."


7. Kérd meg a közeli barátaidat és a családtagjaidat, hogy mondják el, hogy mit szeretnek benned. Bizonyára sok pozitív dolog fog elhangozni.

8. Ne hasonlítsd magad másokhoz. Ha látsz egy lányt, és megint arra gondolsz, hogy ő milyen szép, és te miért nem lehetsz olyan szép, állítsd le magad. Gondold ezt magadban:
"Nem, az a lány nem jobb nálam. Én is szép és különleges vagyok. Semmivel sem vagyok rosszabb, mint ő. Nem vagyok kevésbé értékes, mint mások."

9.  Kezdj el pozitívan gondolkodni. Ha eddig negatívan álltál dolgokhoz, nehéz lesz ezt hirtelen megváltoztatni. Ezért kell kicsibe kezdeni. Először például dolgozatok előtt gondold azt, hogy: "Menni fog. Jól meg fogom tudni írni. Sikerülni fog" Eszedbe se jusson, hogy elronthatod. Bízz benne, hogy megtudod csinálni.

10.  Mosolyogj többet. Akár a tükörbe magadra, akár másokra. Meglátod, az arckifejezésed is sokat számít. 

2 megjegyzés:

  1. Még nem próbáltam ki az összes tippet, de bizonyára néhány jól beválhat. Személy szerint nekem a jó idézetekkel gyűlik meg a bajom, mert nem mindegyik olyan, amit könnyen el tudok hinni. A pozitív mantrázásról (9) úgy tudom, hogy a legjobb jelen időben mondogatni, ha pedig a jövő időt használjuk, akkor egy konkrét időpontot, határt szabni neki. Aztán lehet, hogy ez csak ízlés kérdése.
    Köszönjük a cikket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy tényleg jelen időbe kéne mantrázni.Ebbe még nem gondoltam bele.
      Köszi a kommentet. :)

      Törlés