2016. december 4., vasárnap

Tanácsok kezdő bloggereknek

Sziasztok!
Bár én sem számítok veteránnak a bloggerek között, de miközben két évig (kisebb szünetekkel) írtam egy Csábításból jeles fanfictiont egy kicsi tapasztalatot sikerült szereznem. Ezt szeretném megosztani olyanokkal, akik most kezdik a blogolást.

1. Írás ellenőrzés

Tudom, már mindenkinek a fülén jön ki, de nekem is el kell mondanom, hogy a helyesírás nagyon fontos. Erre mindig figyelj.
Néha nehéz egy kívülálló szemével átolvasni azt, amit írtál, mivel te már tudod mi van benne, így automatikusan azt olvasod, amit hiszed, hogy írtál. Ezért javaslom, hogy olvastasd át egy ismerősöddel a bejegyzésedet mielőtt kirakod.
Én régen bemásoltam a google fordítóba a szöveget és felolvastattam vele. Talán kicsit fura megoldás, de így felfog tűnni az is, ha egy mondat nem passzol rendesen, vagy ha sok a szóismétlés.

2. Türelem
Ezt is már sokat hallhattad, de nagyon sok blogger itt bukik el. Megunják, hogy alig olvassák a blogjukat, ezért kitörlik.
Mielőtt belekezdesz fontos tudnod, hogy tényleg hosszú folyamat, mire szerzel állandó olvasókat. Már egy éve írtam a az előző blogomat, mikor észrevettem, hogy egyre többen térnek vissza fejezetről fejezetre.
Szerintem érdemes kitartani és akkor is írni, amikor úgy látod, hogy senkit nem érdekel, amit csinálsz. Előbb-utóbb eljut majd olyan emberekhez, akiknek tetszeni fognak az irományaid.

3. Jó kommunikáció az olvasókkal
Én nem szeretem, ha valaki nem reagál a kommentekre. Szerintem fontos, hogy minden bókot megköszönjünk, minden megjegyzésre udvariasan válaszoljunk. Egy szigorúbb kritikára is inkább kedvesen válaszolj, mint megsértődve.

4. Harc az utálókkal

Aki olvasta az előző blogomat az tudhatja, hogy nekem is meggyűlt a bajom az ilyen emberekkel.
Ha publikálod a neten az írásaidat, az ilyenekbe is belefuthatsz. Fontos, hogy erre felkészülj már az elején. Az ilyen "hú de sz*r az egész" típusú kommentekre nem éri meg reagálni. Egyszerűen csak töröld ki és ne hagyd, hogy elvegyék a kedved.  Gondolj csak bele, milyen szánalmas, ha valaki szabadidejében ilyeneket ír egy másik ember munkájára névtelenül.

5. Karakterek
Ha történetes blogot vagy fanfictiont írsz. Én itt egyszer már elcsúsztam. A főszereplőm nagyon kidolgozatlan volt. Ezt a hibát te ne kövesd el. Mielőtt belekezdesz az írásba, alaposan tervezd meg a fontosabb karaktereket.
Ha kell jegyzeteld le magadnak, hogy milyen volt a gyerekkora, milyen a családi háttere, milyen a személyisége, milyen jó illetve rossz tulajdonságai vannak, milyen stílusban beszél, sok vagy kevés barátja van, mik a  céljai, volt-e már szerelmes, mit szeret csinálni szabadidejében stb...
Nem kell minden információt beleírnod a történetedbe, viszont nem árt, ha te tudsz a szereplődről egy csomó mindent.

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon egyetértek azzal, amit írtál, de még egy dolgot megemlítenék, ami tényleg fontos: kommunikáció a többi bloggerrel. Tudom, rettentően furán hangzik, de ha nem tudod megfelelően eladni magad, akkor írhatsz te akármilyen jól, nem fogják olvasni. Ha viszont hangulatjelekkel, szívecskékkel dobálózol, kommentelsz másokhoz, és jóban leszel több bloggerrel is, akkor már egyből nagy lesz a nézettséged. Persze nem az a lényeg, de ha blogol valaki, többnyire azt szeretné, hogy olvassák. Én mondjuk erre nem adok sokat, de ez az észrevételem.
    Tetszett a cikk, érdekes lett :)
    Üdv: Kriszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Teljesen igazad van. Ha nem is kell minden bloggerrel bájologni, nem árt, ha kapcsolatot ápolsz a blog világgal és nem csak a sajátoddal foglalkozol.
      Köszi. :)
      Üdv.: Klárii

      Törlés